TEŽAVE Z LETEČO RJO IN KAJ SPLOH TO JE?

Ukrepi proti zračni rji so sicer razmeroma preprosti in učinkoviti.

Če jo opaziš ti ali npr. mehanik , ki opravlja servis na tvojem vozilu, morda delavec v avtopralnici, namreč običajno zadostuje temeljito čiščenje površine avtomobila.

Če ne ukrepaš dovolj hitro, delci lahko uničijo zaščitno plast laka na pločevini, zato začne ta rjaveti. Površina karoserije je sicer danes bolj občutljiva na zračno rjo kot nekoč, saj proizvajalci zaradi varovanja okolja uporabljajo lake na vodni osnovi, ki so sicer bolj prijazni okolju, ampak so tudi manj obstojni od tradicionalnih.

V naši spletni trgovini :

KLIK 👇

https://www.avtomehanika-oprema.si/50-platisca , si lahko izbereš šampon  RIM ( 1kg, 5kg, 10kg 25kg), ki je zelo učinkovit pri odstranjevanju leteče rje ter umazanije s platišč, vendar bomo o platiščih kdaj drugič 😊

Sedaj se posvetimo zračni rji, ki je zadnje čase vedno večji problem.

Vzrok za zračno rjo so lahko tudi kovinski drobci, ki odpadajo z drugih avtomobilov. Njihov največji vir so zavore, s katerih med zaviranjem odpadajo delci ploščic in kolutov, prav tako pa se na avtomobilu znajdejo tudi drobci s cestišča. Ti so sicer pogostejši pozimi, ko ceste potresajo s soljo in peskom.

Zračni rji so sicer najbolj izpostavljeni prednji del avtomobila, pragovi, predvsem tisti njihovi deli, ki jih običajno pokrivajo vrata in tudi v pralnici pogosto ostanejo precej umazani. Izpostavljen je tudi zadek avtomobila, saj zračni vrtinci, ki nastajajo za avtomobilom, s tal dvignejo umazanijo, ki se prilepi na površine.

Ker zračna rja ne nastane zaradi napake med izdelavo avtomobila in torej zanjo ni kriva slaba kakovost izdelave, njenih posledic avtomobilska jamstva ne krijejo. Garancija na prerjavenje namreč velja zgolj za rjavenje, ki je posledica preslabe zaščite pred korozijo in nastane od znotraj. Zato običajno rjavenje, ki je posledica napak pri izdelavi avtomobila, najprej opazimo po mehurčkih, ki se začnejo tvoriti pod plastjo laka.

Zračna rja deluje drugače, saj drobni delci, ki jih prinese po zraku, rjavijo na zunanji površini laka in z zunanje strani povzročijo poškodbe laka.